Svamplings

Idag var jag och mamma i skogen och plockade kantareller, fick ihop typ 3 liter iaf. Det räcker mer än väl för mig till nästa säsong:-D Det blir mycket grytor och såser med kantarell i framöver helt enkelt, yummie! Självklart stötte jag på en och annan spindel i skogen och skrek som en galning minst en gång i halvtimmen:-O Att köra bil i 3 storlekar för stora skor är inte heller det lättaste fick jag erfara. Damn asså jag var typ tvungen att släppa gasen och kolla efter var fan den satt till och från eftersom jag inte kunde känna den i de skorna haha. Men det gick rätt bra ändå, inga olyckor längs vägen i alla fall:-P

Idag har jag även bråkat med Umeå Energi över en faktura de skickat till mig som jag verkligen inte tänker betala eftersom den gäller för perioden juli-augusti, och som ni vet så flyttade jag ut i juni.. Jävla konstiga de är alltså, kan inte erkänna sitt misstag heller.. Har även pratat med Akelius och det verkar som att han som bor i skokartongen nu ska tapetsera om SJÄLV och då i samma fula blåfärg som innan. Kan ju trösta mig med att han lär göra ett (enligt mig) lousy jobb så jag kan klaga direkt och på så sätt få nya fina tapeter istället. För Stefan har lärt mig tapetsera och jag tror inte den där killen kan sånt hehe. Hell no att jag ska leva med fula blå tapeter till ett hiskeligt plastgolv som går i orangebrunt!:-/

Jag har även ringt min körlärare och fått mitt nya uppkörningsdatum bekräftat, jag är peppad som fan måste jag säga. Den här gången ska jag fan inte kugga. Och nej, jag har inte bestämt mig än om jag ska berätta vilket datum det är:-P Om jag inte berättar så slipper jag förnedringen om jag kuggar igen och dessutom så blir det ju en rolig surprise om jag får godkänt:-)

Jag hoppas ni har överseende med bristen på bilder på senaste, mina batterier har blivit gamla och grå och vill inte laddas mer. Och jag har inte råd att köpa nya:-( Så tills vidare får ni nöja er med en tråkig bildfri blogg. Sorry!:-/

Nu är det definitivt läggdags. All svamprens ikväll har tagit kål på mig faktiskt. Men det var totally värt det;-D

G'nite!




Oh Stickan!
Som jag längtar efter dig..<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0