Körning

Med farmor och farfar idag, min första gång i parkeringshus blev det. Lätt svårare än jag trodde och jag förstår inte varför jag aldrig fått träna det på körskolan. Om det hade varit uppkörning idag så hade jag kuggat i P-huset och i rondellen pga bristande uppmärksamhet, eller för mycket uppmärksamhet på en och samma punkt snarare. Daaamn! På söndag ska jag köra med mamma och finslipa körningen ännu mer inför mitt lilla stadsprov på måndag. Yeye I'm so pepp!:-D

Pratade med A.Ö på Manpower nyss med. När jag fått datum för uppkörning ska jag ringa honom så vi kan ta en intervju så snart som möjligt så på måndag ska jag tjata till mig ett datum för uppkörning. Förhoppningsvis kan jag börja jobba senast den 12 oktober, det är mitt mål i alla fall. Jag är sjuuukt fylld av hopp och framtidsglädje nu, det ser riktigt ljust ut för en gångs skull:-)

Ja så var det fredag, svårt att fatta för någon som blivit så vardags senil som mig. I tisdags trodde jag det var måndag, i onsdags trodde jag det var tisdag, igår tänkte jag att det var onsdag och idag blev jag förvirrad när A.Ö önskade mig en trevlig helg. Ja där ser man.. Vad ska man hitta på egentligen? Jag hatar verkligen helger. Finns inget annat att göra än att äta och sova typ. Jag längtar redan till måndag, körning och teoripluggande och viktiga ärenden och samtal. På helgerna känns det som att livet står stilla, förutom de få helgerna jag får vara med min man, de helgerna är underbara och på tok för korta. Jag längtar till mitt körkort och framtida jobb så jag kan få känna mig lite vettig igen, jag längtar till min nya lägenhet/skokartong som jag får rå om alldeles själv och inreda som jag vill, jag längtar efter att springa i affärer och fika och snacka skit med lillasyster mer än en gång i halvåret och att träffa Elin (min vän och arbetskamrat från Volvo) och att kunna hälsa på Flower i Norrköping och ha henne på besök hos mig och att kunna pussas med min underbara man när helst lusten faller på och inte behöva vänta en månad mellan gångerna. Jag bara längtar helt enkelt. Det kommer bli bra det här<3

Tror jag ska handla lite socker snart så jag åtminstone kan baka ikväll om inget annat dyker upp.. Morotskaka kanske? Eller mina kladdishmuffins med maräng, de brukar bli rätt uppskattade:-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0