Aaouuuw

Tidigare hade man kunnat tro att jag försöker ta livet av mig med ugnsrengöringsmedel. Men så är inte fallet, jag håller bara på att flyttstäda. Oh what joy it brings! Not.

Har ont i magen som fan, delvis av rengöringsmedlet jag andats in och delvis för att jag oroar mig och undrar över massa. Även när man får höra att man inte behöver oroa sig så är man ju orolig ändå. Liksom, jaha men exakt VAD är det jag inte behöver oroa mig för då? Finns det något speciellt jag eventuellt kan tänkas oroa mig över om jag visste vad det var men som jag inte behöver oroa mig för? Yesbox, att haka upp sig är min grej jao..


Usch. Min morbrors fru har drabbats av nån form av akut leukemi och ligger nu på sjukhuset här i Ume. Jag har aldrig fattat riktigt vad sånt innebär men jag läste om det nu och fick ännu mer ont i magen. Det är hemskt ju, skithemskt och deprimerande.

 "Vuxna får också cellgiftsbehandling, och personer under 60 år får ofta tillägg av intensiv cellgiftsbehandling kombinerat med benmärgstransplantation. Den intensiva behandlingen dödar patientens egen benmärg och är så påfrestande för kroppen att personer över 60 år inte klarar den. Drygt 20 procent av de vuxna patienterna lever mer än 5 år."

Jaha, och vad innebär det? Är det de lucky 20 procenten som klarar sig och lever "hela fem år" efteråt eller är det de stackars 20 procenten som inte klarar det som kan leva några år till? Usch usch..
Men klart hon kommer klara sig, klart min morbror har gift sig med en fighter liksom.

Shiiit. Jag ska sysselsätta mig nu, slänga sopor och rengöra ugn och sånt så jag får tänka på annat än allt jag tänker på nu.

C ya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0