:-O

Usch jag hade världens mardröm nyss och vågar tamejfan inte blunda igen.

Jag minns inte hur den började riktigt, men jag låg i sängen här i min lägenhet men det var som ändå inte min lägenhet, något var annorlunda. Flower är hos mig med och det är mörkt inne och hon ska sova hos mig. Av någon anledning så insisterar jag på att hon ska blåsa upp madrassen och sova där men hon får panik för det är mörkt och madrassen är ju för nära golvet. Jag säger det är ingen fara den är ju ganska tjock och vi kan ha den brevid sängen men hon blir vettskrämd och trycker sig mot väggen och vill inte vara nära glipan under sängen. Jag blir rädd då med och får en konstig känsla men säger fortfarande att det är väl inget farligt kolla det är ju inget under sängen, och så böjer jag mig ner, jag försöker dra med mig henne så hon ska se att det är lugnt men hon vägrar och jag börjar ramla ned mot golvet och försöker tända lampan brevid sängen samtidigt som jag känner paniken tränga in sina klor i mig. Lampan lyser men det är fortfarande lika mörkt och jag känner hur jag nästan blir dragen mot mörkret under sängen, jag försöker nå Flower för hjälp men hon är plötsligt borta och jag är helt ensam, skiträdd. Jag håller i lampan och försöker lysa och se något men nej, becksvart, bara när jag ser direkt på lampan så lyser den men dock väldigt väldigt svagt. Jag hör ljud från tvn som är avstängd, överallt hör jag ljud och det känns som att jag är fast på något sätt i mörkret och jag får en känsla av skräck och total hjälplöshet.

Sen vaknade jag, fortfarande totalt panikslagen. Jag är fortfarande rädd alltså, jag vågar inte släcka lampan.
Vad kan drömmen innebära? Förutom det faktum att jag är en mörkrädd mes alltså?:-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0