Ojoj så var det vinter

Damn alltså vilken dag det var igår, mesiga jävla Södertälje, och resten av södra Sverige med för den delen. Hålla på och ställa in bussar och pendeltåg liksom.. Anledningen till att jag surar är för att jag hade ett viktigt möte igår, och sedan även en jobb intervju ca 40 min härifrån. Men eftersom bussarna var inställda fick jag gå hela vägen till mitt möte samtidigt som jag förfasades över alla sladdande bilar som körde förbi. Efter mötet fick jag veta att alla pendeltåg mellan Södertälje och Södertälje hamn var inställda, när jag skulle iväg gick där heller inga bussar what so ever förutom en modig buss till trosa, och dit skulle jag ju inte. Så jag fick till nästa hållplats, 40 min tog det och jag hann mirakulöst med pendeln och kom i tid till intervjun. Sedan hemvägen som  vanliga fall hade tagit ca 39 min tog 3 timmar och väl hemma var jag så nedfrusen att jag inte kunde somna i natt för att mina ben gjorde så ont. Ja farmor, jag hade faktiskt tights under jeansen men jag frös sönder ändå eftersom jag fick stå utomhus och vänta på försenad pendel:-(

Idag klev jag upp extra tidigt för att hämta sis julklapp på Ica Maxi när de öppnade och sedan bar det iväg till seminarium om CV, denna gången känns det faktiskt som att jag fick några tips jag kunde ta till mig iaf. Vackert väder är det ute med, härligt härligt och bara blygsamma -7 ute haha.
Södertälje station och parken:-)

Just nu håller jag på henna håret, måste ju försöka bli vacker till jul eller nåt:-P Käkat massa ostmacka med italiensk salladskrydda och snart ska jag ner till källaren och hoppa in i duschen, sköna sköna duschen aaaaahhhh..


Emma jag vill bara att du ska se att din micro trivs och mår bra hos mig fortfarande;-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0